بله درست خواندید آجرنمای سفید!

ممکن است شنیدن نمای آجری تصویر خوشایندی را برایتان رقم نزند و نما خانه های قدیمی را در ذهن شما تداعی کند که در چندین سال گذشته ساخته شده اند اما اشتباه نکنید! امروزه تولید آجرهای مدرن با تنوع رنگی فراوان باعث خلق طرح های جذاب و چشم گیر توسط مهندسین و ساختمان سازها شده است.آجر سفید هم یکی از انواع آجرنما نسوز مورد استفاده در نمای داخلی و خارجی می باشد که در این مقاله به آن پرداخته ایم.

آجر رستیک قزاقی

آجر رستیک سفیر(قزاقی)

آجر رستیک کبریتی

آجر رستیک دیاموند (کبریتی)

جنس آجرنما سفید از چیست؟

تمامی آجرهای تولید شده توسط آروان، از جنس نسوز می باشند که دارای رنگبندی های متنوع است. برای مثال آجر رستیک ، آجر نسوز و کف همگی دارای تنوع رنگی از جمله رنگ سفید می باشند. بناراین آجر تولید شده در رنگبندی سفید توسط ما شامل 20 درصد افزودنی می باشند، و این افزودنی ها باعث می شوند تا ناخالصی هایی مانند آهک که باعث شوره در آجر میشد گرفته شود.

برای مشاوره رایگان  خرید آجرنما سفید با ما در تماس باشید…

0933219250

 

کاربرد آجر نما سفید

نمای ساختمان یکی از مهمترین بخش هایی می باشد که زیبایی بصری آن از اهمیت فراوانی برخوردار است. آجر سفید ها جهت چندین برابر کردن زیبایی بنای ساختمان تولید شده اند.در تصاویر زیر می توانید شاهد بناهایی باشید که در ساخت آن ها بطور یکدست آجر سفید استفاده شده است و جلوه بسیار زیبایی را به ارمغان آورده اند.

آجر سفید چیست

استفاده از آجر سفید در نمای داخلی نیز طرفداران زیادی دارد به همین دلیل به این آجرها آجر دکوراتیو نیز می گویند، بنابراین اگر قصد بازسازی داخل خانه و یا دکوراسیون داخلی داری استفاده از این رنگ یک گزینه بسیار شیک می باشد.

دکوراسیون داخلی با آجر به رنگ سفید

با استفاده از آجر سفید می توانید در فضاهایی مانند پشت تخت در اتاق خواب می توانید حس دلنشینی به اتاقتان بدهید.
آشپزخانه نیز یکی از فضاهایی می باشد که با بکاربردن رنگ سفید در آن پاکی و تمیزی به خانه شمارا به تصویر میکشد.
یکی دیگر از موارد استفاده از آجر سفید بکار بردن آن در یک قسمت از اتاق نشیمن یا پذیرایی می باشد پشت تلوزیون و شومینه میتواند انتخاب خوبی برای این کار باشد.

استفاده از آجر سفید در کف یا کف فرش سفید

استفاده از کف فرش آجری سفید در فضای حیاط یا باغ و روف گاردن توسط طراحان خلاق می تواند علاوه بر شکیل کردن نمای حیاط ، جلوه ای متفاوت و خاص به نمای شما بدهد

آجر سفید دکوراتیو بهتر است یا آجر رنگی؟

به گفنه مشاوران طراحی نمای ساختمان از آنجایی که سفید از آن دسته رنگ هایی است که با تمامی رنگ ها همخونی دارد می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد، خصوصا اگر از آن افرادی هستید که زود به زود ه تغییر لوازم خانگیتان میپردازید و یا مهارت خاصی در انتخاب و یا ست کردن رنگ ها نداشته باشید.همچنین اگر متراژ خانه تان کم می باشد آجر سفید یک انتخاب ایده آل است.
اما لازم به ذکر است که باخرید از آجر آروان شما می توانید رنگهای ترکیبی را سفارش دهید و جلوه خانه خود را جذاب کنید

مزایای آجر سفیدهای تولید شده توسط آروان

-هزینه مناسب
-خرید مستقیم از کارخانه
-مقاومت بیشتر نسبت به سایر رقبا( در آزمایشگاه آب و خاک اثبات شده)
-زیبایی نما
-کیفیت بالا
-مقاومت دربرابر حرارت
-امکان سفارش در رنگ های ترکیبی
– رنگ ثابتی
استاندارد

قیمت آجر نسوز سفید

همانطور که ذکر کردیم آجر آروان با تولید آجر ها مختلف در رنگبندی های متفاوت از آجر دست شمارا برای انتخاب باز می گذارد، قیمت آجر سفید با توجه به نوع آن (روستیک، کف، پلاک ) و متراژ آن می تواند متفاوت باشد که در قسمت فروشگاه سایت می توانید قیمت و اطلاعات دقیق تر را مشاهده نمایید.

نمونه  کارهای اجرا شده با آجر سفید

دلایل استفاده از آجر سفید در نمای ساختمان

 برای استفاده از آجر سفید در نمای ساختمان، دلایل بسیاری وجود دارد. مقاومت بالایی که آجر نمای سفید در شرایط مختلف جوی دارد، مهمترین دلیل بشمار می آید. این آجرها رنگ و شکل ظاهری خود را حفظ می کنند و دچار فرسودگی نمی شوند. از دیگر مزایای نمای آجری سفید می توان به مقاومت بالای آن در مقابل گرما، رطوبت و یخ زدگی اشاره کرد. این مزایا سبب شده‌اند که در جنوب کشور استفاده از نماهای آجر سفید انتخاب هوشمندانه و مناسبی باشد.

آجر سفید، ظاهری ساده و مدرن دارد. سادگی این آجر سبب شده که با دکوراسیون و طرح های ساختمان به خوبی هماهنگ شده و سبب افزایش جلوه ساختمان شود. تنوع طرح و  بافت آجرهای سفید، پاسخگوی هر سلیقه ای می باشد.

سازگاری نمای آجری سفید با محیط زیست از دیگر دلایل استفاده از آن بشمار می آید. استفاده از خاک رس به عنوان یک متریال خالص و طبیعی در ساخت آجر نماهای سفید سبب سازگاری آنها با محیط زیست شده و  این آجرها هیچگونه آسیبی به محیط وارد نمی کنند.

آجر سفید ظاهر خود را در طولانی مدت حفظ کرده و نگهداری از آن بسیار آسان است. نمای آجری سفید عملکردی همچون عایق حرارتی داشته و سبب جریان یافتن هوای خنک در ساختمان می شود.

قیمت مناسب آجر سفید در مقایسه با سایر نماها از دیگر مزایای آن محسوب می شود. استفاده از نمای آجری سفید، انتخاب مقرون‌به‌صرفه ای است. با توجه به اینکه سرعت نصب آجرنماهای سفید بالا است؛ اگر به هر دلیل قصد تغییر نمای ساختمان خود را داشته باشید؛ می توانید به سادگی این نما را تخریب کنید.

دلایل استفاده از آجر سفید در نمای ساختمان

آجر نسوز سفید، انتخاب ایده آل برای محیط های گرم

 یکی از انواع آجرنماهای سفید، آجر سفید نسوز است. این آجر در برابر آتش سوزی بسیار مقاوم بوده و از استحکام بالایی برخوردار است. این ویژگی سبب شده تا آجر نسوز سفید، انتخاب مناسبی برای محیط های قابل اشتعال باشد. برای نمای ساختمان هایی که در محیط های عملیاتی، کوره ها و پالایشگاه ها قرار دارند؛ استفاده از آجر سفید نسوز، انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود.

در ساخت آجر سفید نسوز از اکسیدهای آلومینیوم و سیلیس استفاده می شود. میزان تحمل دما توسط آجرهای نسوز سفید، بستگی به ترکیباتی دارد که در ساخت آنها مورد استفاده قرار می گیرند. نهایت دمایی که آجر نسوز سفید مرغوب و با کیفیت می تواند تحمل کند، ۳۶۰۰ درجه فارنهایت است. اگر دمای هوا از این میزان بیشتر شود، آجر مقاومت خود را از دست داده و ذوب خواهد شد.

در بازار انواع آجرهای نسوز برای محیط های مختلف با ضخامت و طول و عرض متفاوت موجود هستند. آجرهای نسوز طی فرآیندهای آجرسازی تولید می شوند. از جمله این فرآیندها می توان به ریخته گری با گل نرم، پرس گرم و پرس خشک اشاره کرد.

ذکر این نکته لازم است که آجر سفید نسوز با سایر آجرنماهای سفید از نظر قیمت تفاوت دارد. در واقع آجرهای نسوز سفید قیمت بیشتری دارند.

میتوان از آجر سفید برای دیوار پشت تلویزیون و اتاق خواب و ستون ها و یه دیوار خاص استفاده کرد.