آجر کف فرش چیست؟

با توجه به مستندات تاریخی و آثار باستانی استفاده از آجر قدمت زیادی دارد و با گذشت زمان پیشرفته تر شده است بطوری که هنوز بسیاری از مهندسان و معماران خوش ذوق و سلیقه از آن استفاده می کنند.

میتوانید مقاله مربوط به “چند ایده برای اجرای آجر کف فرش ” را مطالعه کنید 

آجرکف سایز 20 در 40

آجرکف سایز 20 در 20

آجرکف سایز 10 در 10

امروزه آجرها که شامل تغییرات زیادی می باشند با ویژگی های منحصر به فرد و در اشکال مختلف تحت عنوان آجر نما نسوز در بازار موجود می باشند که یکی از کاربردی ترین آن ها آجر نسوز کف فرش است.

آجر کف فرش یکی از انواع آجر است که کاربرد زیادی دارد و استفاده از آن در مکان های مختلف اعم از کف ساختمان ها، و مکان های عمومی جهت فضا سازی فراگیر شده است. این آجر که در شرایط خاصی تولید می شنود از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار می باشد و همچنین در مقابل نفوذ آب مقاوم است یکی از مناسب ترین انواع آجر در فضاهای خارجی می باشد.

بیشتر بدانید: مقاله اصول انتخاب آجرنما برای دیوار و کف حیاط را مطالعه کنید.

چرا آجر نسوز کف فرش؟

شاید با وجود گزینه های متفاوت بازار در رنگ و طرح های متفاوت ( مانند موزاییک، سنگ، آسفالت، پارکت و یا سرامیک) جهت استفاده به عنوان کف پوش کمی گیج شوید و برایتان سوال شود که چر آجر نسوز؟

آجر کف فرش
آجر کف فرش
آجر کف فرش

کاربرد آجر نسوز کف چیست؟

این آجر ها بدلایلی همچون ضد آب بودن، مقاومت بسیار بالا در مقابل فشار و عمر طولانی یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در مکان های پر تردد مانند پارک ، پیاده رو و مکان هایی چون پارکینگ، انبار، پوشش پله ، خانه، کف باغ ، ویلا و حیاط می باشند.

آجرنماهای تولید شده در آجر آروان جهت استفاده به عنوان کف پوش در سایزهای 20*40 و 20 *20(اجر تراکوتا) موجود می باشند

ویژگی آجر کف

همانطور کمی قبل تر گفتیم اگر طرفدار زیبایی طبیعی هستید و بدنبال طراحی خاص می باشید آجر یک گزینه جذاب است. کف پوش آجری آرام بخش و گیرا است که مردم بطور غریزی به دلیل جلوه نشات گرفته از طبیعتش با آن ارتباط رقرار میکنند.

از معایب این آجر ضد آب و مقاوم می توان به مواردی چون خشن بودن آن اشاره کرد اما مزایای آن باعث می شود که این عیب کم رنگ شود.

از مزایای کف پوش آجری می توان گفت این آج ها با در نطر نگرفتن واکس شدنشان در زمستان و تابستان از دمای یکسانی برخوردار است که همین موضوع باعث می شود که پای شما در زمستان یخ نزند . و همچنین اگر در زیر این آجرها یک سیستم گرمایشی تابشی اضافه کنید بطور مثبت گرم می ماند.

آجر نسوز کف
آجر کفپوش
قیمت آجر کف فرش
کف سازی با آجر

کف سازی با آجر در خانه

کف سازی با آجر فقط مختص پارک ها، پیاده روها و خیابان ها نیست، امروزه از انواع آجرهای مناسب کف سازی به عنوان کفپوش در بخش های مختلف آپارتمان نیز استفاده می شود. کف سازی به وسیله آجر در خانه، نمایی منحصر به فرد و جذاب در اختیار شما قرار خواهد داد. علاوه بر نشیمن و هال، می توان از انواع آجر برای کف سازی سرویس بهداشتی و حمام نیز بهره برد. البته لازم است به این نکته توجه داشته باشید که در صورت کف سازی سرویس بهداشتی و حمام به وسیله آجر، می بایست به میزان جذب رطوبت آن دقت کنید. جذب رطوبت بالا توسط این نوع کفپوش موجب شوره زدن و عدم زیبایی بصری آن خواهد شد.

کف سازی با آجر برای زیباسازی نمای خیابان

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم عمده افراد بر این باور هستند که کف سازی با آجر برای خیابان ها و پارک ها صورت می گیرد. ایجاد نمای زیباتر و چشم نوازتر به کمک آجرهای کف ساز در خیابان ها و پیاده روها امکان پذیر است. برای این منظور می توان از انواع آجرهای قزاقی، روستیک و غیره استفاده کرد. استفاده از آجر برای کف سازی در خیابان ها مزیت هایی دارد که از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد. در خیابان ها ما شاهد عبور و مرور وسائط نقلیه هستیم، آجرهای کف ساز مقاومت بالایی داشته و می توانند وزن وسیله های نقلیه را تحمل کنند.

نکته مهم دیگر در ارتباط با کف سازی با آجر در خیابان ها همسو بودن آنها با محیط زیست است. آجرهای ذکر شده سازگاری بیشتری نسبت به آسفالت با محیط زیست دارند. علاوه بر نکات بیان شده آجرهای کف ساز به دلیل این که دارای رنگ بندی متنوعی هستند چیدمان و ترکیب رنگ جذاب تری به خیابان های شهر خواهند بخشید

کف سازی با آجر

مهمترين خصوصيات آزمايشگاهي آجر کف فرش

  1. استحکام و مقاومت بالا
  2.  مقاوم در برابر یخ زدگی و سرمای شدید
  3.  جذب آب استاندارد و متناسب با نیاز و کاربرد
  4. مواد و املاح محلول مواد تشکیل دهنده
  5. مقاومت در مقابل اسید و باز
  6. تراكم مولكولي خوب آجرنما و دانه بندي مناسب
  7.  قیمت مناسب آجر کف
  8.  رنگ های غیر قابل تغییر در برابر اشعه خورشید
  9. مقاومت در برابر آتش سوزی و مقاومت بالا در برابر ضربه
  10. هزینه تعمیر و نگهداری کم تر نسبت به سایر مصالح
  11.  رنگ های کاملا نچرال و طبیعی

سوالات متداول

 

بله آجر کفپوش آروان مقاوم در برابر یخ زدگی و سرماست

بله آجر نسوز کف به دلیل مقاومت بسیار بالا در مقابل فشار و عمر طولانی یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در مکان های پر تردد مانند پارک ، پیاده رو و پارکینگ و انبار و... می باشند.