راهنمای خرید آجرنما و آشنایی کامل با موارد و نکات مهم آن نقش بسیار مهمی در ظاهر نما ساختمان دارد. با یک انتخاب درست و اصولی می توانید آجرنماهایی را انتخاب نمایید که در کنار کیفیت بالا از ظاهری بسیار مناسب و ایده آل برخوردار باشند. در واقع آشنایی با یکسری تست های مهم که در این مقاله به آنها اشاره شده به شما کمک می کند تا آجری با کیفیت و اورجینال را با قیمت مناسب و به صرفه خریداری کنید. اجرای این تست ها به ابزار و وسایل خاصی جهت اجرا نیاز ندارند. از آنجا که آجر نما با تقاضای بالایی در بازار های کشور مواجه شده است، از اینرو این محصول به فراوانی یافت می شود. نکته قابل توجه این است که شما با داشتن آگاهی کافی در زمینه راهنمای خرید آجرنما می توانید  آجر نما را به راحتی خریداری کنید. همچنین خرید از مراکز معتبر جای هیچ گونه نگرانی در رابطه با کیفیت آجرنماها را برای مشتریان باقی نمی گذارد.

 

مشاوره رایگان خرید آجرنما 09332192540

آشنایی با نکات مهم در رابطه با راهنمای خرید آجرنما

امروزه برای اینکه بتوانید از خرید خود بهترین نتیجه ممکن را کسب کنید بهتر است با نکات مهم در رابطه با راهنمای خرید آجرنما آشنا شوید. برای این کار بهتر است با یکسری تست ها و آزمایش ها جهت انتخاب محصول مناسب و با کیفیت آشنا شوید. در ادامه با برخی نکات مهم جهت شناسایی آجر نمای مرغوب آشنا خواهیم شد.

تست اندازه و خمیدگی آجرنما:

یکی از نشانه های با کیفیت بودن آجرنما داشتن ظاهری مکعب شکل و بدون خم است. یک آجرنمای مرغوب و با کیفیت دارای شکلی صاف و بدون تاب می باشد. وجود خم در ظاهر آجر حاکی از این است که پخت آجر در درجه حرارتی پایین صورت گرفته که به آن آجر نپخته می گویند. همچنین می توانید چند قطعه از آجر پلاک را نیز مورد بررسی قرار دهید، در صورتی که آجر نماها دارای طول، عرض و ارتفاع یکسانی باشند این خود بیانگر این است که آجرهای با کیفیتی را خریداری کرده اید. دارا بودن لبه قائم یا ۹۰ درجه نیز از دیگر ویژگی های یک آجرنمای مرغوب و با کیفیت به شمار می آید.

راهنمای خرید آجرنما

راهنمای خرید آجرنما

تست مقاومت حرارتی:

از دیگر نکات مهم در رابطه با راهنمای خرید آجرنما تست مقاومت حرارتی می باشد. آجرنماهای نسوزی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند در موقع آتش سوزی دچار ذوب شدن و سوختگی نمی شوند. همچنین این آجرهای با کیفیت در آتش تغییر فرم و شکل نخواهند داد. آجرنماهای نسوز با کیفیت قادر به تحمل حرارت تا ۱۴۰۰ درجه سانتی گراد هستند. با انتخاب آجرنماهای با کیفیت آسوده خیال خواهید بود که نمای ساختمان شما در آتش سوزی دچار هیچ گونه آسیب و صدمه ای نخواهد شد.

تست آب آجر آروان

انتخاب آجرنمای با کیفیت بر اساس تست میزان جذب آب

در ادامه آشنایی با راهنمای خرید آجرنما با یک تست دیگر جهت تشخیص دادن کیفیت آجرنما آشنا خواهیم شد. پایین بودن درصد جذب آب از دیگر مواردی است که نشان دهنده خرید آجرنمای با کیفیت است. برای بررسی کردن درصد جذب آب در ابتدا باید یک قطعه آجر را به مدت ۲۴ ساعت داخل یک ظرف پر از آب قرار دهید. لازم است وزن آجر را زمانی که خشک است را با وزن آن بعد از زمانی که آن را بیرون می آورید به دست آورید. همچنین لازم است مقدار جذب آب آجر نسوز نما را با استفاده از فرمول اندازه گیری محاسبه نمایید. به هر اندازه که درصد به دست آمده کمتر باشد آجرنمای نسوز از کیفیت بالاتری برخوردار است.

لازم به ذکر است آجرهایی از کیفیت بالایی برخوردار می باشند که جذب آب در آنها کمتر از 15 الی 20 درصد باشد. بهتر است بدانید آجرهای با کیفیت در حالت کلی دارای خاصیت مکندگی نزدیک ۱۵ درصد هستند. کم بودن این میزان به نوعی موجب می شود تا ملات به آجر نچسبد. همچنین زیاد بودن خاصیت مکندگی نیز باعث می شود آب تمامی ملات آجر را به خود جذب کرده و ملات را خراب نماید. دارا بودن خاصیت جذب آب در خارج از فاصله ۱۵ الی ۲۰ درصد بیانگر بی کیفیت بودن این محصول است.

تست عدم ترک و ضد شوره بودن آجرنسوز نما

از دیگر موارد مهم در راهنمای خرید آجرنما تست عدم ترک و شکستگی آن است. این آزمایش به وسیله یا ابزار خاصی جهت تست نیاز ندارد. برای این کار کافی است آجرها را با چشم غیر مسلح مشاهده کنید. بر روی سطح آجرهای با کیفیت هیچ گونه شکستگی یا ترکی وجود ندارد. در برخی موارد احتمال دارد به دلیل بارگیری غیر اصولی شاهد وجود این ترک ها بر روی آجرها باشید که این جای نگرانی نیست. از دیگر روش های اطمینان پیدا کردن از کیفیت بالای آجرنماهای نسوز استفاده از تست ضد شوره بودن است.

برای اجرای این تست طبق نکات ذکر شده در راهنمای خرید آجرنما باید آجر را به مدت یک شبانه روز داخل یک ظرف آب معمولی قرار دهید. بعد از گذشت این زمان آنرا باید از آب بیرون آورده تا کاملا خشک شود. در صورتی که یک لایه خاکستری رنگ یا سفید رنگ بر روی آجر ایجاد شود این نشان دهنده وجود مواد قلیایی در آجر است. به این مواد قلیایی موجود بر روی آجر شوره نیز گفته می شود. وجود شوره بر روی آجر تا ۱۰ درصد قابل قبول می باشد. در صورتی که میزان شوره موجود بر روی آجر از ۲۰ درصد بیشتر باشد این امر حاکی از کیفیت پایین آجر است.

با انجام این تست نیز می توان از کیفیت آجر خریداری شده خود اطمینان پیدا کرد. لازم است بدانید یکی از دلایل شوره زدن آجرها استفاده از مصالح بی کیفیت در ساختن آنها است. در واقع یکی از دلایل شوره زدن آجرها وجود نمک و آهک در ملات آنها می باشد. در صورتی که میزان شوره بر روی آجرهای انتخابی شما زیاد باشد بهتر است از خرید آنها منصرف شوید.

راهنمای خرید آجرنما

راهنمای خرید آجرنما

تست توپر بودن یک روش مناسب برای انتخاب آجر با کیفیت

از دیگر روش های مهم که در راهنمای خرید آجرنما مورد توجه قرار می گیرد تست توپر بودن است. برای انجام این تست باید یک آجر را شکست، در صورتی که درون آن فضای خالی وجود داشته باشد این امر حاکی از بی کیفیت بودن آجر است. در واقع این نشان دهنده این است که مرحله فشرده سازی در آجرهایی که دارای فضای خالی هستند به خوبی انجام نشده است. به این آجرهای بی کیفیت آجرهای پوک گفته می شود. این آجرهای پوک به دلیل نداشتن کیفیت بالا در فصل زمستان و یخبندان دچار ترک و شکستگی خواهند شد.

از دیگر روش های مهم برای امتحان پر بودن آجر ضربه زدن دو عدد آجر نما به یکدیگر است. اگر صدایی بم به گوش برسد این بیانگر آن است که آجر نامرغوب و پوک می باشد. همچنین شنیدن صدایی زنگ دار و یکنواخت نشان دهنده کیفیت بالای آجر و توپر بودن آن است. شنیدن صدای زنگ خود دلیلی بر مقاوم بودن، توپر بودن و میزان جذب آب مناسب آجر به شمار می آید.

خرید آجرنما

خرید آجرنما

راهنمای خرید آجر نما بر اساس بررسی ظاهر

یکی از نکات مهمی که به عنوان راهنمای خرید آجر نما باید مورد توجه قرار گیرد بررسی ظاهر آجر نما است. آجرهای مرغوب و با کیفیت دارای هیچ گونه گودی و حفره ای بر روی سطح خود نیستند. آجرهای با کیفیت دارای سطحی صاف، آجری شکل همراه با کمی زبری هستند. این زبری ها باید هم تراز و صاف باشند. بهتر است بدانید وجود این زبری ها به نوعی موجب نصب آسان تر و راحت تر آجر بر روی نمای ساختمان می شود. توجه داشته باشید که وجود زبری های زیاد بر روی آجرنماها حاکی از بی کیفیت بودن آنها است. با انجام دادن تست های ذکر شده مطابق با راهنمای خرید آجر نما می توانید بهترین محصول را خریداری نمایید.

خرید آجرنما

راهنمای خرید آجرنما بر اساس رنگ و بافت

از دیگر فاکتورهای انتخاب آجرنما انتخاب آن بر اساس رنگ و بافت است. یکی از مزیت های بسیار مهم آجرنما تنوع بالای آن در رنگ بندی می باشد. این مزیت به نوعی موجب افزایش قدرت انتخاب مشتریان با هر نوع  سلیقه ای شده است. همچنین مشتریان می توانند این آجرها را به صورت رنگ ترکیبی یا رندوم به صورت تک رنگ سفارش دهند.

از دیگر موارد مهم در راهنمای خرید آجرنما توجه به بافت آن است. در واقع بافت آجرنما  هویت، جذابیت و شخصیت را به یک ساختمان می بخشد. بافت آجرهای با کیفیت دارای سطح ظاهری یک دست و یکپارچه بوده و لبه های تیزی دارند. با استفاده از آجرهای نسوز لعابدار می توانید زیبایی فوق العاده و بی نظیر را به ساختمان خود ببخشید. زمانی که ناخن دست خود را بر روی یک قطعه آجر نما نسوز می کشید، در صورتی که با کیفیت باشند تغییری در ظاهر و شکل آجر به جود نمی آید. این تست به تست سختی آجر نما معروف می باشد. آجرهایی که از این آزمایش به خوبی بر بیاید آجر سخت نامیده می شود.

نگاهی بر مزایا و معایب آجر نسوز نما

در ادامه آشنایی با راهنمای خرید آجرنما نگاهی بر مزایا و معایب آجر نسوز نما خواهیم داشت. امروزه از آجر نسوز نما به طور گسترده ای در نمای آپارتمان، دیوار بیرونی ساختمان، پوشش دیوار داخلی، محوطه سازی باغ، حیاط و … استفاده می شود.

مزیت های مهم این نوع آجرنما :

  • مقاومت و استحکام بالای آن نسبت به دیگر مصالح ساختمانی
  • با استفاده از این نوع نما حرارت از داخل به بیرون و بالعکس انتقال پیدا نمی کند.
  • عدم تغییر رنگ آنها در برابر تابش نور خورشید
  • مقاوم شدن نمای خارجی ساختمان در برابر آتش سوزی
  • استفاده از این نوع نما به نوعی باعث مقاوم سازی ساختمان در مقابل حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل و رعد و برق

این نوع نماها در کنار مزایای بسیار دارای یکسری معایب نیز هستند. برای مثال آجرنماهای نسوز نسبت به دیگر نماها از وزن بالاتری برخوردار می باشند. همچنین از دیگر معایب این نوع نما می توان به وجود تیرگی بروی آن بر اثر آلودگی هوا یا بارش باران اسیدی اشاره کرد.

 

  • تست اندازه و خمیدگی آجرنما
  • تست مقاومت حرارتی
  • تست میزان جذب آب
  • تست عدم ترک
  • تست ضد شوره بودن آجرنسوز نما
  • تست توپر بودن 

آجرهای مرغوب و با کیفیت دارای هیچ گونه گودی و حفره ای بر روی سطح خود نیستند. آجرهای با کیفیت دارای سطحی صاف، آجری شکل همراه با کمی زبری هستند. این زبری ها باید هم تراز و صاف باشند

باید آجر را به مدت یک شبانه روز داخل یک ظرف آب معمولی قرار دهید. بعد از گذشت این زمان آنرا باید از آب بیرون آورده تا کاملا خشک شود. در صورتی که یک لایه خاکستری رنگ یا سفید رنگ بر روی آجر ایجاد شود این نشان دهنده وجود مواد قلیایی در آجر است. به این مواد قلیایی موجود بر روی آجر شوره نیز گفته می شود. وجود شوره بر روی آجر تا ۱۰ درصد قابل قبول می باشد. در صورتی که میزان شوره موجود بر روی آجر از ۲۰ درصد بیشتر باشد این امر حاکی از کیفیت پایین آجر است.